SKKT Bezdroża

Ciekawe strony
Twoje dane - Twoja sprawa

Wspólne Wędrowanie 2016

2 kwietnia już po raz kolejny młodzi turyści ze Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego Bezdroża działającego przy  Szkole Podstawowej nr 4 w Międzyrzeczu wzięli udział w Rajdzie Czterech Wież w partnerskim mieście Bad Freienwalde. Do wędrówki dołączyli także rodzice uczniów, członkowie PTTK Oddział Ziemi Międzyrzeckiej  oraz pensjonariusze Środowiskowego Domu Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu. Łącznie nasze miasto reprezentowało 69 miłośników aktywnego wypoczynku. Wszyscy uzyskali dyplom potwierdzający zdobycie wszystkich wież widokowych.

Wspólna wędrówka była udana, tym bardziej, że dopisała wspaniała pogoda.

Wielkie podziękowania należą się stronie niemieckiej, która zaprosiła międzyrzeczan na rozpoczęcie sezonu wędrownego.

Film

Reprezentacja naszej szkoły (p. M. Dziedzic, M. Perdon, K. Strusińska) została zaproszona do Warszawy na podsumowanie projektu przygotowanego przez PTTK "Przyroda uczy najpiękniej". Na zakończenie roku szkolnego p. Małgorzata Dziedzic wręczyła popularne odznaki Turysta Przyrodnik 12 uczniom.

23 czerwca wczesnym rankiem wyjechałyśmy pociągiem ekspresowym. Do uroczystości miałyśmy trochę czasu, więc wybrałyśmy się na małe zwiedzanie stolicy. Zobaczyłyśmy, gdzie urzęduje prezydent naszego kraju. Następnie w siedzibie PTTK obejrzałyśmy wystawę prac konkursowych. Zarówno prace plastyczne jak i fotograficzne wzbudziły nasz podziw. Miałyśmy jeszcze chwilę czasu na zachłyśnięcie się pięknem Starówki.

Cała uroczystość odbyła się w Bibliotece Akademii Rolniczej. Zjechali się  na nią reprezentanci z całej Polski. Były przemówienia, prezentacje dorobku wybranych szkół, rozdanie upominków i ciepły turystyczny posiłek. Gospodarze zapewnili nam także zwiedzanie miasta z przewodnikiem.

To było miłe rozpoczęcie wakacji. Warto chodzić na wędrówki, podczas których poznaje się piękno naszego kraju.

Przeczytaj informację prasową: http://www.ttg.com.pl/index.php?mode=2&art=8171

Katarzyna Strusińska

13 czerwca znów wyruszyliśmy na turystyczny szlak Kambodża 2009. Tym razem mogliśmy sprawdzić swoje umiejętności w marszu na orientację. Już coraz lepiej radzimy sobie z czytaniem mapy i znaków topograficznych, ale maksymalnej liczby punktów jeszcze nikt nie zdobył. Najlepszą drużyną okazała się grupa: Damian Faberski, Dominik Kałek, Tomasz Karatysz. Rozległą wiedzą turystyczną wykazał się Jan Dąbrowski.

6 czerwca członkowie SKKT oraz zuchy i harcerze z naszej szkoły wzięli udział w rajdzie Na odsiecz zamkom. Po drodze oglądali ciekawe zabytki naszego miasta oraz pomniki przyrody. Na zakończenie każdy otrzymał odznakę Turysta Ziemi Międzyrzeckiej.

Wspólnie z harcerzami oraz pozostałymi uczniami naszej szkoły wyruszyliśmy na wiosenny rajd do Słońska. Chcieliśmy wypatrzyć pierwsze ptaki, które do nas przyleciały. Obserwowaliśmy świstuny, perkozy, kanię afrykańską, mewy śmieszki i łabędzie. O ptakach ciekawie opowiadała nam pani Izabela Engel, miejscowa przewodniczka. Przedstawiła nam także historię Słońska.

Niektórym bardzo się spodobały krowy z pobliskich pastwisk zalanych o tej porze.

Na zakończenie posililiśmy się kiełbaskami z ogniska.

18 października wyruszyliśmy na kolejny rajd Złota Jesień nad Obrą 2008. Tym razem dosłownie impreza odbyła się nad Obrą. Zaczęliśmy od forsowania rzeki pontonem. Strach zajrzał nam wszystkim w oczy, a i pogoda początkowo była nieszczególna. Po rzece przyszło nam przedzierać się przez chaszcze. Za Lubosinkiem trochę straciliśmy orientację w terenie, ale koniec w końcu spotkaliśmy się z naszymi przewodnikami, panem Przemkiem Mikołajczakiem i panem Czesławem Woźniakiem.  Strudzeni odpoczęliśmy nad Jeziorem Głębokie. A tam kolejna niespodzianka, marsz na orientację. Pełni wrażeń wracaliśmy do Międzyrzecza szynobusem. Był to rajd, że naprawdę wędrowaliśmy po bezdrożach.

Koniec września to dobry czas, aby rozpocząć nowy rok wędrówek po najbliższej okolicy.  W poszukiwaniu nietoperzy ruszyliśmy do Nietoperka. Zaczęliśmy od wysłuchania ciekawej pogadanki na temat życia i zwyczajów tych mało lubianych ssaków. Następnie krętymi leśnymi duktami udaliśmy się w  stronę domu. Po drodze pan Przemek sprawdził naszą wiedzę na temat regionu. Szczęśliwi, choć nieco zmęczeni wróciliśmy do domu.

W wietrzną sobotę w czasie ferii wybraliśmy się na rajd po naszym mieście. Oprowadzał nas miejscowy przewodnik, Pan Przemysław Mikołajczak, który sprawuje także opiekę nad naszym kołem turystycznym. Na zakończenie odbył się konkurs wiedzy o naszym mieście. Dziękujemy Panu Przemkowi Radziszewskiemu  za zabezpieczenie prowiantu na naszą wędrówkę. Krótka relacja z wędrówki.

Dnia 2.02.08r odbył się rajd pod hasłem "Poznaj nasze miasto". O godz. 10.00 ruszyliśmy w trasę. Zatrzymywaliśmy się przy najciekawszych punktach w naszym mieście m.in. koło Kapuścianej Górki, zamku, ratusza, muzeum. Przy każdym ciekawym miejscu była tabliczka z opisem, jak to miejsce wyglądało kiedyś, a jak wygląda teraz. Po powrocie do szkoły i po zjedzeniu drożdżówek, i napiciu się herbaty od pani Gabrysi odbył się konkurs związany z rajdem. Każdy dostał nagrodę. To był udany rajd.

Ola Wachowska kl. VI

23 września br.  Oddział PTTK Ziemi Międzyrzeckiej obchodził uroczystość 60-lecia istnienia. Z tej okazji na budynku  miejscowego muzeum odsłonięto tablicę pamiątkową poświęconą Alfowi Kowalskiemu, który był założycielem i wieloletnim kustoszem tegoż muzeum  oraz pionierem turystki  na tych terenach w czasach powojennych.

Odsłonięcie tablicy pamiątkowej Treść tablicy pamiątkowej ufundowanej przez Oddział PTTK Ziemi Międzyrzeckiej Prezes PTTK pan Lech Drożdżyński składa gratulacje panu Przemysławowi Mikołajczakowi, obecnemu prezesowi PTTK Oddz. Ziemi Międzyrzeckiej Pan Czesław Woźniak wieloletni prezes PTTK w Międzyrzeczu w tonie wspominkowym...

O działalności Oddziału PTTK Ziemi Międzyrzeckiej możesz poczytać :http://miedzyrzecz.pttk.pl/

W sobotę kolejna wyprawa, tym razem do Kożuchowa. Tu zobaczyliśmy najlepiej zachowane w Polsce mury obronne oraz bogatą kolekcję płyt nagrobnych - lapidarium. W drodze do Ochli wstąpiliśmy do niewielkiej wsi Broniszów, gdzie mogliśmy zobaczyć rokokowe elementy wystroju tamtejszego kościółka. W skansenie w Ochli po krótkim spacerze organizatorzy wycieczki uraczyli nas pyszną grochówką. Teraz czas na indywidualne zwiedzanie naszego regionu.

Zaczęły się wakacje, a my na turystyczne szlaki. Tym razem przemierzamy szlaki naszego województwa. Pierwsza wycieczka odbyła się 29 czerwca do Krosna Odrzańskiego. Urocze miasteczko z pięknym zamkiem piastowskim (nieco starszy od naszego międzyrzeckiego). Każda miejscowość ma swoją ciekawą historię, przepiękne zakątki. Wcale nie musimy wyjeżdżać gdzieś daleko, by podziwiać zabytki. W Morsku oglądaliśmy niezwykłe rzeźby. Czego tam nie było, postacie biblijne, postacie z bajek i zwierzęta oraz wielcy Polacy tacy jak Wisława Szymborska, Jan Paweł II czy Czesław Niemen. Wyprawa zakończyła się  w miejscu dawnego grodziska we wsi Gostchorze. Gościnna pani Sołtys pozwoliła nam rozpalić ognisko na kiełbaski. Ze wzgórza mogliśmy podziwiać piękną dolinę Odry.

19 maja odbyła się w Wędrzynie impreza turystyczna na orientację Kambodża2007. Z naszej szkoły udział wzięło 19 uczniów.  Tym razem szło nam wcale nieźle. Nie było juz panicznego błądzenia po lesie. Wszyscy w miarę poprawnie odczytywali mapę i dotarli do celu. Na mecie dla wszystkich był pyszny krupnik wojskowy. Organizatorom z PTTK Oddział Ziemia Międzyrzecka serdecznie dziękujemy.

W czasie ferii odbyliśmy dwie wycieczki po najbliższej okolicy. Najpierw udaliśmy się do Pszczewa. pogoda akurat nam dopisała, nawet momentami wyglądało słońce. Tam zobaczyliśmy prywatny skansen pana T. Bryszkowskiego.  Jest to niesamowita kolekcja nie tylko zabytkowych uli, ale i starych narzędzi, które okoliczni mieszkańcy mieli gdzieś porozrzucane po stodołach. Stamtąd promenadą wzdłuż Jez. Kochle przeszliśmy na ryneczek, by zawitać do Domu Szewca. Oglądaliśmy dawny warsztat szewski oraz pamiątki związane z Pszczewem. Zakończenie wycieczki odbyło się w Centrum Edukacji Przyrodniczej. Wysłuchaliśmy ciekawej pogadanki na temat ochrony przyrody w Polsce i okazów flory i fauny w Pszczewskim Parku Krajobrazowym.

I wreszcie upragnione ognisko, gorąca herbatka i kiełbaski.

Następnego dnia mieliśmy zwiedzać elektrownię wodną w Bledzewie. Od rana siąpił deszcz, meteorolodzy zapowiadali zbliżający się orkan Kirył. Jednak to nie zniechęciło nas do wycieczki.

Gdy dojechaliśmy na miejsce, brama do elektrowni była zamknięta. Dopiero nasz przewodnik, pan Cz. Woźniak, załatwił nam wejście na teren elektrowni. Ponad stuletni budynek z funkcjonującymi urządzeniami wzbudził nasz podziw. Nabraliśmy również pokory do prądu.

W strugach deszczu posililiśmy się wojskową grochówką, by następni wysłuchać ciekawej opowieści o bledzewskim kościółku i Janie Nepomucenie.

Z tego miejsca dziękujemy panu P. Mikołajczykowi oraz panu Cz. Woźniakowi za niezapomniane wycieczki.

18 listopada wędrowaliśmy do Nietoperka. Był to rajd pieszy zorganizowany przez Oddział PTTK „Ziemi Międzyrzeckiej”.

Grupa liczyła 34 uczestników. Każda klasa miała swoich reprezentantów. Na trasie spotkaliśmy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 3 oraz Gimnazjum nr 1.  Po drodze słuchaliśmy opowieści pana Cz. Woźniaka  o życiu nietoperzy. Przemierzając szlak Rezerwatu "Nietoperek" zauważyliśmy porzucone gniazdo ptasie i rybny staw hodowlany bez wody. Czasami brnęliśmy w błotnistej drodze. Widzieliśmy także odnawianie przydrożnej kapliczki. Przy wieży widokowej mogliśmy posilić się kiełbaskami z ogniska. A na samym końcu przyszedł czas na sprawdzenie naszej wiedzy o życiu nietoperzy. Rozległą wiedzą wykazali się: Pamela Cybulska, Jarosław Kosicki oraz Krzysztof Cyranik.

Można powiedzieć, że w naszej szkole są już wytrawni wędrowcy, bo nikt nie narzekał na zmęczenie nóg. Myślimy o ciekawym wyjeździe w czasie ferii zimowych.

W tym roku rajd Złota jesień nad Obrą zbiegł się z naszym Świętem Pieczonego Ziemniaka. Wielu uczniom tak spodobał się czerwcowy marsz na orientację, że teraz nie było problemów z nalezieniem chętnych zawodników. Najlepsza okazała się drużyna w składzie: J. Buszczak, K. Dekert, F. Dziedzic, J. Kubrycht. Sukces odniosła także drużyna dziewcząt: E. Kaczmarek, M. Perdon.

Uczniowie mogli wykazać się wiedzą o regionie. Najwięcej poprawnych odpowiedzi miała drużyna szóstoklasistów: P. Cybulska oraz J. Kosicki.

Podczas tego rajdu ogłoszono wyniki konkursu fotograficznego. Drugie miejsce otrzymał K. Kasik, natomiast trzecie miejsce należało do F. Dziedzica. Gratulujemy.

Nowy rok turystyczny zaczęliśmy od poszukiwania ciekawych budowli drewnianych na Ziemi Międzyrzeckiej. Daleko nie musieliśmy wcale odchodzić. W sześcioro wybraliśmy się na przejażdżkę rowerową po okolicy. Przez Żółwin dotarliśmy aż do Policka. Udało nam się znaleźć kilka ciekawych obiektów drewnianych. Teraz musimy popracować nad zdjęciami do konkursu fotograficznego. Zobaczymy, jakie będą efekty.

Pamiątkowa plakietka

27 maja 2006 r. 29-osobowa drużyna z naszej szkoły wzięła udział w Rajdzie na Orientację Kambodża 2006. Po raz pierwszy zmierzyliśmy się w praktyce z mapą ze znakami topograficznymi. Niektórym udało się pobłądzić po lesie, ale nasze panie nas znalazły
i skierowały na właściwą trasę.  Po obiedzie przebyliśmy drugą trasę, która okazała się nieco trudniejsza. Na zakończenie sprawdziliśmy swoją wiedzę na temat turystki. Około godziny siedemnastej organizatorzy podsumowali nasze zmagania. W marszu na orientację najlepsza okazała się drużyna Ł. Lipowskiego (M. Zgliniecki, G.Handszuh), natomiast doskonałą wiedzą turystyczną popisał się Jakub Kubrycht.

Organizatorom dziękujemy za dobrą zabawę i wspaniałą organizację.

18 maja 2006 r. odbył się I Międzyszkolny Turniej Turystyczno-Krajoznawczy zorganizowany przy współudziale Oddziału PTTK Ziemi Międzyrzeckiej. Na starcie stawiły się tylko drużyny z dwóch szkół - SP 2 oraz drużyna gospodarzy. Szkoda, że pozostałe szkoły Gminy Międzyrzecz odmówiły udziału. Teraz mogą tylko żałować. Uczestnicy musieli wykazać się wiedzą o o regionie, orientacją w terenie, sprawną jazdą na rowerze oraz znajomością znaków topograficznych i zasad ruchu drogowego. Wszystkie konkurencje odbywały się w plenerze, na terenie po byłych basenach obrzyckich.

W końcowej klasyfikacji pierwsze miejsce zajęła druga drużyna z SP2. Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody indywidualne. Również szkoły biorące udział dostały materiały propagujące wiedzę o regionie.

Chcielibyśmy podziękować panu Przemysławowi Mikołajczakowi oraz panu Czesławowi Woźniakowi za pomoc w przygotowaniu tego turnieju.

Kto ma najszerszą wiedzę o regionie? Pierwszy zawodnik doskonale poradził sobie z rowerowym torem przeszkód. A tu już było nieco trudniej Pierwsza drużyna wyrusza, by sprawdzić swoją orientację w terenie.
Kolejne drużyny słuchają wskazówek pana Czesława. Szczęśliwcy nie zgubili się na trasie. A jeszcze trzeba wykazać się znajomością przepisów ruchu drogowego. Czy te komary musiały tak dokuczać?
Po intensywnym wysiłku psychicznym i fizycznym czas na posiłek. Komisja skrupulatnie sumuje punkty poszczególnych drużyn. Najprzyjemniejszy moment wręczania nagród. A tu sprawdzisz punktację za poszczególne konkurencje.

Regulamin

I Międzyszkolnego Turnieju Turystyczno – Krajoznawczego

dla uczniów szkół podstawowych

Międzyrzecz, maj 2006 r.

1. Termin i miejsce
Impreza odbędzie się w dniu 18 maja 2006 r. o godz. 1000 (czwartek), na terenie ośrodka wypoczynkowego w Obrzycach .

2. Organizatorzy

• SKKT PTTK Bezdroża przy Szkole Podstawowej nr 4 w Międzyrzeczu,
  • Oddział PTTK Ziemi Międzyrzeckiej w Międzyrzeczu,
  • 3. Cele imprezy

• poznawanie przez młodzież piękna Ziemi Międzyrzeckiej, jej przeszłości i teraźniejszości,

• popularyzowanie krajoznawstwa i turystyki jako formy aktywnego wypoczynku,

• propagowanie kultury wycieczkowania,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• propagowanie znajomości zasad ruchu drogowego,

• wymiana doświadczeń i prezentacja dokonań w dziedzinie turystyki i krajoznawstwa,

• dobra zabawa na świeżym powietrzu.

• Turniej organizowany jest dla uczniów szkół podstawowych Gminy Międzyrzecz. Szkoły zgłaszają drużynę 3-osobową wybraną spośród uczniów klas IV – VI. Rywalizacja składać się będzie z kilku konkurencji:

• Konkurs krajoznawczy wiedzy o regionie (25 pytań testowych - drużynowo)

• Konkurs wiedzy topograficznej –orientacja w terenie

• Tor sprawnościowy

• Tor kolarski + pytania z ruchu drogowego

• Kartka z kroniki szkolnej opisująca wycieczkę lub imprezę turystyczną (zadanie do wcześniejszego przygotowania)

• Ocena odznak krajoznawczych i turystycznych PTTK (Konkurs ma charakter indywidualny, a przyznane punkty nie mają wpływu na punktację turniejową.

• Zgłoszenia

Zgłoszenia pisemne (na załączonych drukach) do dnia 20 kwietnia 2006 r. należy przesłać na adres:

Szkoła Podstawowa nr 4

ul. Długa 102

66-300 Międzyrzecz

Z góry dziękujemy za terminowe zgłoszenia i udział w Turnieju!!!

4. Świadczenia

pamiątkowy znaczek dla zgłoszonych w terminie,

odcisk okolicznościowej pieczęci,

gorąca herbata, kiełbaska znad ogniska,

puchary dla najlepszych oraz dyplomy dla  drużyn,

nagrody rzeczowe (w zależności od szczodrości sponsorów),

dobra zabawa na świeżym powietrzu.

Karta Zgłoszenia Uczestników

I Międzyszkolnego Turnieju Turystyczno – Krajoznawczego

ze Szkoły Podstawowej nr ….

w ……………………………………………

Lp.

Nazwisko

Imię

Klasa

Imię i nazwisko opiekuna:………………………………………………………

Wiosenny Rajd Szlakiem Drewnianych Budowli

W czasie ferii zimowych dwukrotnie wybraliśmy się na wycieczki krajoznawcze. Zaprosiliśmy na nie wszystkich chętnych uczniów. Pierwszego dnia odwiedziliśmy stację badawczą nietoperzy w Nietoperku oraz Muzeum w Santoku. Wypad zakończyliśmy w ośrodku wypoczynkowym nad Obrą. Tam też prezes Międzyrzeckiego Oddziału PTTK, pan P. Mikołajczak, wręczył legitymacje członkowskie Polskiego Towarzystwa Turystyczno - Krajoznawczego.

Po jednodniowym odpoczynku wyruszyliśmy na drugą eskapadę. Tym razem mogliśmy poznać dawny klasztor cystersów w Gościkowie (Paradyżu). Następnie obejrzeliśmy fragmenty fortyfikacji MRU w Pniewie. Potem dotarliśmy do Łagowa, by podziwiać dawny zamek joannitów. Przy okazji poznaliśmy ciekawostki Łagowskiego Parku Krajobrazowego. Po wyczerpującym zwiedzaniu nadszedł czas na pyszną grochówkę wojskową nad jeziorem Buszewo. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy późnym popołudniem do domu. Dziękujemy serdecznie naszym turystycznym przewodnikom, p. Cz. Woźniakowi oraz p. P. Mikołajczakowi za ciekawe wycieczki po regionie.

W Stacji Chiropterologicznej pan Władysław Kwella ciekawie opowiedział nam o życiu nietoperzy.   W muzeum santockim dowiedzieliśmy się o najstarszych śladach słowiańskich na tych ziemiach.     Legitymacje członkowskie PTTK odbierają: Kewin i Joni,    Kasia oraz...
      ...Jessica.   Czas na ciepły posiłek i....   ...pieczone kiełbaski.     A tu wyruszamy dalej poznawać uroki Ziemi Lubuskiej.

Pan Przemek opowiada nam krótką historię dawnego klasztoru cystersów w Paradyżu.

Na terenie Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego.

Dziewczynki nie chcą jednak tam zostać.

Najlepiej na zewnątrz.

Przed Bramą Polską w Łagowie.

W Muzeum Przyrodniczym Łagowskiego Parku Krajoznawczego.

Na szczycie wieży zamku joannitów. Niestety mgła przeszkodziła nam w podziwianiu pięknych krajobrazów.

Czas na konkurs krajoznawczo - przyrodniczy.

Zwyciężył Patryk Witczak. Drugie miejsce zajął Jarek Kosicki, a trzecie Pamela Cybulska.

Nie ma to jak wojskowa grochówka na koniec.

21 stycznia członkowie SKKT oraz kilku przyjaciół wyruszyło na zimową wędrówkę. Nikt nie spodziewał się takiej chlapy, ale dla wędrowców nie ma przeszkód. Przez mokre zaspy śnieżne przecieraliśmy trasę przez Kuźnik do Skoków. Troszkę zmęczeni i w przemoczonych butach, ale szczęśliwi dotarliśmy do Pomnika Wilka. Potem ognisko z kiełbaskami i konkurs przyrodniczy. Nasi przewodnicy, panowie Cz. Woźniak oraz P. Mikołajczak, zorganizowali nam dowóz do domu, by jak najszybciej ogrzać zmarznięte nogi, ale tak się zdobywa szlify na  turystę piechura.

Pan Cz. Woźniak ciekawie opowiadał o naszych pomnikach przyrody i oznakowaniach szlaków turystycznych. W trakcie wędrówki mogliśmy obejrzeć tropy różnych mieszkańców lasu. A tak wygląda trop dzika, podobno sporych rozmiarów dziczysko. A to dowód, że dotarliśmy do Pomnika Wilka, który powstał w XIX wieku, by upamiętnić ostatniego wilka ustrzelonego na tym terenie.
    Oto napis znajdujący się na tablicy pomnika:

"Tu zakończył Kompan życie,

który owiec zżera płód,

Johan Unger należycie

zaspokoił jego głód."

Jak miło się ogrzać przy ognisku i jeść gorące kiełbaski. Komu z keczupem, komu z musztardą?
    Czas na konkurs. Kto popisze się wiedzą przyrodniczą? Do finału weszły juz tylko cztery osoby,... ...a bezkonkurencyjnie wygrał Jarosław Kosicki. Brawo!

22 października spora gromada uczniów z klas IV - VI wzięła udział w rajdzie Jesień nad Obrą zorganizowanym przez międzyrzecki oddział PTTK.  Raźno wyruszyli z Rynku w Pszczewie. Przewodnikiem był pan Czesław Wożniak, znany propagator piękna Ziemi Międzyrzeckiej. Nad zabezpieczeniem logistycznym czuwał pan Przemysław  Mikołajczak, który po przejściu wspaniałej trasy wzdłuż jeziora Chłop zapewniał wszystkim uczestnikom ciepły posiłek i dobrą zabawę podczas konkursu przyrodniczego i turystyczno-krajoznawczego. Pierwszy konkurs wygrał Mateusz Pietrusik, natomiast w drugim zwyciężyła Katarzyna Skotnicka. Na koniec każdy uczestnik konkursu otrzymał upominek. Z obolałymi nogami, ale szczęśliwi i bogatsi o nowe doświadczenia początkujący wędrowcy wrócili do domu. Organizatorom dziękujemy za miłą zabawę.