|
PEDAGOG SZKOLNY
mgr
Anita Kaczmarek
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
-
Czujesz, że nikt Cię nie
rozumie, jesteś samotny.
-
Nie potrafisz porozumieć się z
nauczycielem, rodzicem, kolegą.
-
Masz problemy rodzinne,
znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
-
Chcesz podzielić się swoją
radością, sukcesem.
-
Chciałbyś pomagać innym, nie
wiesz, w jaki sposób to zrobić.
-
Masz ciekawe pomysły, którymi
chcesz się podzielić.
-
Przyjdź także z każdą sprawą,
z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
-
Do pedagoga szkolnego może
zwrócić się każdy uczeń.
-
Pedagog oferuje zrozumienie,
pomoc oraz dyskrecję.
Zapraszam także Rodziców!
Jeżeli macie Państwo kłopoty wychowawcze ze
swoimi dziećmi, chcecie podzielić się spostrzeżeniami na temat wychowania,
funkcjonowania dzieci w szkole, w domu, kontaktów z nauczycielami, kolegami,
wspólnie zastanowimy się jak rozwiązać niepokojącą sytuację.
Pedagog wskaże instytucje, które mogą udzielić
specjalistycznej pomocy, skieruje tam jeżeli wymaga tego sytuacja.
Godziny pracy pedagoga szkolnego:
Wtorek: 8.30 - 10.00, 11.00 - 13.00, 13.30 - 14.00
Środa:
8.30 - 13.30
Czwartek:8.30
- 10.00, 11.00 - 12.00, 13.00 - 14.30
Piątek: 8.30 - 10.00 |
Świetlica socjoterapeutyczna-co uzasadnia jej funkcjonowanie?
W
obszarze oddziaływań socjoterapeutycznych pozostają dzieci z
zaburzeniami zachowania, nadpobudliwością, agresją, zahamowaniem,
dzieci mające problemy szkolne wynikające z parcjalnych deficytów
bądź zaniedbania środowiska. Zadaniem socjoterapii jest wspomaganie
dzieci w rozwoju i pojmowaniu rzeczywistości poprzez realizację
celów rozwojowych, edukacyjnych i terapeutycznych. Jednak istota
socjoterapii polega głównie na realizacji celów terapeutycznych,
które mają sprzyjać odreagowaniu napięć emocjonalnych oraz
dostarczyć doświadczeń korekcyjnych. Terapeutyczna rola zajęć
grupowych polega, przy pomocy odpowiednio dobranych ćwiczeń, zabaw,
na organizowaniu takich sytuacji, które dostarczą dziecku nowych
doświadczeń i pozwolą wyćwiczyć i wypróbować w bezpiecznych
warunkach nowe sposoby zachowania.
Rola
osoby prowadzącej polega na wytworzeniu atmosfery życzliwości,
ciepła oraz życzliwej konsekwencji i stanowczości, kiedy w grupie
pojawiają się zachowania destrukcyjne. W swojej pracy prowadzący
swoim zachowaniem modeluje zachowanie jej członków, kieruje się
zasadami: afirmacji, otwartości, istnienia norm.
Dzieci z
klas I-III, w wywiadach z wychowawcami, zostały zdiagnozowane i
część z nich zakwalifikowano do grup socjoterapeutycznych. Grupa I
skupia dzieci nieśmiałe, wycofane, gorzej odnajdujące się w
zespołach klasowych i z nimi realizowany jest program mający na celu
budowanie poczucia pewności siebie, dostrzegania swoich mocnych
stron, radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Grupę II tworzą dzieci
nadpobudliwe, z dozą agresji, przekraczające normy zachowań
obowiązujące na gruncie szkolnym. Program zajęć tej grupy bazuje na
zagadnieniu właściwej komunikacji interpersonalnej, radzeniu sobie w
sytuacji stresu, umiejętności rozpoznawania i panowania nad emocjami
negatywnymi.
Zajęcia
każdej grupy odbywają się raz w tygodniu, po zajęciach lekcyjnych, w
trakcie pobytu dzieci na świetlicy szkolnej. Właściwie dobrane
metody pracy, jak zabawa, drama, inscenizacje, burza mózgów,
techniki plastyczne i bajki oraz ćwiczenia relaksacyjne wpływają na
atrakcyjność zajęć, co pozwala na uzyskanie pozytywnego nastawienia
do nich uczestników grup, co z kolei wpływa na zaangażowanie dzieci
i umożliwia realizację założonych celów.
Prowadząca zajęcia: A. Kaczmarek
|
|